فستیوال‌های جذاب جهان برای سفر ایرانیان

معرفی معروف ترین فستیوال‌های جهان برای سفر

سفر کردن در هر زمان به نظر من میتواند هیجان انگیز و ارزشمند باشد اما تصور کنید زمانی به سفر می روید که در کشور مقصد فستیوال بزرگ و هیجان انگیزی برقرار باشد. در آن زمان قطعا هیجان سفرتان چندین برابر خواهد شد. آیا تا به حال هوس کرده اید که یک گوجه فرنگی را به سمت یک غریبه پرتاب کنید؟ یا برای ۲۴ ساعت بدون تفکر درباره زندگی ———— دنیایی برقصید و خوش باشید؟ قصد ندارم درباره فستیوال های اروپایی یا آمریکای شمالی صحبت کنم چرا که ویزای این کشورها آسان نیست و هزینه های بالایی دارد. در ادامه این مقاله همراه چشم انداز سفر باشید تا شما را با چند فستیوال در کشورهای برزیل ، ویتنام ، تایلند و هند آشنا کنم.

۱. ریو کارناوال – برزیل
احتمالاً مشهورترین جشنواره جهانی، کارناوال اعتیادآور ریو هرج و مرج، جشن سالانه 5 روزه انرژی، شور و غرور افسارگسیخته است! با حضور بیش از 200 مدرسه سامبا در محله، این یک رژه عظیم از گروه‌های پیچیده و داستان‌گویی طراحی شده است. کارناوال آغاز روزه است که از چهارشنبه خاکستر آغاز می شود.

مکان: ریودوژانیرو، برزیل

زمان: جشن ها 5 روز قبل از چهارشنبه خاکستر، که نشانه آغاز روزه است، شروع می شود. تاریخ های 2015 به تازگی به پایان رسیده است.

تاریخ 2016 برای کارناوال ریو – 5 فوریه تا 10 فوریه
تاریخ 2017 برای کارناوال ریو – 24 فوریه تا 1 مارس

چرا که نه؟ کارناوال با بیش از 2 میلیون نفر در روز، صدای شادی آور از افراد زیبا، لباس‌ها، سامبا و پرهای بیش از آن چیزی است که می‌توانید بشمارید. مانند یک فلش موب حماسی در سطح شهر همراه با شناورها، کارناوال ریو هرگز قابل تقلید نیست و باید از نزدیک تجربه کرد. و بر خلاف اکثر رژه‌ها، همه می‌توانند به رقصیدن و شرکت در راهپیمایی بپردازند.

 

۲. جشنواره بتکده Huong (جشنواره بتکده عطر) – ویتنام

بتکده هوونگ که در کوه های آهکی Huong Tich واقع شده است، که در انگلیسی به آن بتکده عطر نیز می گویند، تکیه گاه یکی از مهم ترین جشنواره های بودایی در ویتنام است. به مدت 3 ماه باورنکردنی، صدها هزار زائر، با پای پیاده و با قایق، سفری معنوی را به سمت غار Huong Tich در جستجوی برکات عشق، رفاه و حتی باروری آغاز می کنند. و برای جوانان در قلب، جشنواره همچنین به عنوان زمان خوبی برای عاشقانه و خواستگاری شناخته شده است.

مکان: منطقه دوک من، 60 کیلومتری جنوب غربی هانوی

زمان: از روز ششم سال نو قمری تا ششمین روز از سومین ماه قمری

چرا: اگر قایق سواری آرام در امتداد رودخانه نفس گیر ین کافی نیست، جشنواره فرصتی است که یک بار در زندگی برای نگاه کردن به پشت پرده ها و تجربه مستقیم زندگی معنوی مردم ویتنامی است. با ظرافت ها، نمایش ها و فعالیت های محلی شگفت انگیز، در میان پس زمینه گل های زردآلو و معابد بودایی، ممکن است هرگز ترک نکنید. چه کسی می داند، شاید بخشی از این خوش شانسی بر شما نیز تأثیر بگذارد.

 

7. جشنواره آب Songkran – تایلند

همچنین به عنوان سال نو تایلند یا جشنواره آب تایلند شناخته می شود، Songkran در تایلند به 3 روز جنگ آشفته آب بدون محدودیت تبدیل شده است. سنت بر این است که آب با اثرات پاک کنندگی و شادابی خود، چالش های سال قبل را از بین می برد. اما چیزی که زمانی آبپاشی بود، اکنون با 45 پوند به ازای هر اینچ مربع آب که از انتهای یک خیسانده فوق العاده شلیک می شود، جایگزین شده است!

مکان: در سرتاسر تایلند با بزرگترین در چیانگ مای، بانکوک و پاتایا،

زمان: 13 آوریل الی 15 آوریل

چرا: این جنگ معمولی شما در حیاط خلوت نیست: این جنگ شهری است که در آن بزرگترین تفنگ آبی برنده می شود! اگرچه مطمئناً پرتاب یک بالون آبی به سمت غریبه‌های ناآگاه مزایایی دارد، جشنواره آب Songkran همچنین فرصتی برای رعایت سنت تایلندی است. آب بیگی جدید به ارمغان می آورد … با کی شوخی می کنم … بحث آب جنگ است!

 

8. هولی – هند

جشن باستانی هندو با ریشه های عمیق فرهنگی، هولی جشن نمادین پیروزی خیر بر شر و در نتیجه پایان زمستان و آغاز بهار است. پس از سوزاندن هولیکا (تخریب شر)، هولی به عنوان روز رقص، آواز و غذا خوردن بی بند و بار آغاز می شود. تماشاچیان و شرکت کنندگان به طور یکسان با پودر رنگی یا آب رنگی بمباران می شوند و نام فراگیر «جشنواره رنگ ها» را به خود اختصاص داده اند.

مکان: اگرچه در سراسر هند جشن گرفته می شود، شمال هند مانند دهلی و جیپور پر انرژی ترین هستند.

زمان: آخرین روز ماه کامل ماه قمری که معمولاً در ماه مارس است

چرا: هر چند وقت یک بار این فرصت را خواهید داشت که دوش به دوش با فیل ها مهمانی کنید یا در حالی که در مسابقه بستن لباس محلی شرکت می کنید، با رها شدن وحشیانه برقصید؟ و اگر این کافی نیست، با یک مشت پودر رنگ به کسی کمین کنید!

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در چشم انداز سفر تلاش می کنیم تا با ترجمه پربازدیدترین مقالات گردشگری و مهاجرت جهان میزان آگاهی فارسی زبانان عزیز را افزایش دهیم.

خبرنامه

عضویت در خبرنامه پیامکی

عضویت کاملا رایگان