۱۰ مورد از معروف ترین پارک های ملی جهان

۱۰ مورد از معروف ترین پارک های ملی جهان

اگر عاشق فضای باز هستید و خودتان را کمی کاشف می‌دانید، پس می‌خواهید درباره بهترین پارک‌های ملی جهان، از زیستگاه‌هایی با دره‌های سرسبز گرفته تا صخره‌های آتشفشانی و یخچال‌های یخی بدانید. پارک های ملی پر از شگفتی ها هستند، از مناظر وسیع گرفته تا حیوانات با شکوه. کاوش در یکی از شانس های شما برای بازگشت به طبیعت و در عین حال ساختن خاطرات فراموش نشدنی در زیستگاه های طبیعی است.

1 – پارک ملی اتوشا، نامیبیا

اتوشا به معنای “منطقه سفید بزرگ” است که به دهانه نمک بزرگ پارک اشاره دارد. وقتی باران می‌بارد، حوضچه‌های آب در تابه صدها هزار فلامینگوی زیبا را به پارک جذب می‌کنند. و با این حال پارک ملی اتوشا بیش از فلامینگوها وجود دارد. در حوالی پارکی که به خاطر حیات وحش دیدنی‌اش معروف است، منتظر دیدن شیرها، فیل‌ها، پلنگ‌ها، زرافه‌ها، یوزپلنگ‌ها و دو نوع گورخر باشید. اتوشا یکی از بهترین پارک های ملی آفریقا است.

 

2 – پارک ملی گراند کانیون، ایالات متحده آمریکا

پارک ملی گرند کانیون یکی از معروف ترین پارک های ملی در جهان است که فراری جادویی از زندگی پر هیاهوی شهری را ارائه می دهد. صخره‌های قرمز میلیون‌ها سال تاریخ زمین‌شناسی را نشان می‌دهند، و کارهای زیادی برای انجام دادن در گرند کانیون با منظره‌های بسیاری مانند Mather Point، ایستگاه رصدی Yavapai، و معمار Mary Colter’s Lookout Studio و Desert View او برج مراقبت وجود دارد.

 

3 – پارک ملی گورمه، ترکیه

آماده باشید تا چشمان خود را به مناظر آتشفشانی واقع در یکی از میراث جهانی یونسکو در پارک ملی گورمه در ترکیه بیندازید. در تپه های مرتفع پیاده روی کنید، روستاهای اطراف را کاوش کنید و شاهد صخره های چند رنگ خیره کننده باشید که از بازالت و بسترهای ضخیم توف تشکیل شده اند. پارک ملی گورمه یکی از بهترین پارک های ملی در جهان برای پرواز با بالون است.

 

4 – پارک ملی جیم کوربت، هند

هند جایی است که پارک ملی جیم کوربت را خواهید دید، یک پناهگاه حیات وحش جنگلی در ایالت اوتاراکند. این پارک برای اولین بار در سال 1936 افتتاح شد و قدیمی ترین و معتبرترین پارک ملی هند است و 520 کیلومتر مربع فضای سبز را پوشش می دهد. پارک ملی جیم کوربت بخشی از ذخیره‌گاه ببر کوربت است و یکی از بهترین پارک‌های ملی جهان برای دیدن ببرهایی است که در پارک پرسه می‌زنند.

 

5 – پارک ملی Arcipelago di La Maddalena، ایتالیا

در شمال ساردینیا، پارک ملی Arcipelago di La Maddalena را خواهید دید که نام خود را از آب های آبی شفاف این منطقه گرفته است. این پارک 180 کیلومتر مربع از ساحل را پوشش می دهد و بیش از 60 جزیره دارد که از بهترین جزایر اروپا هستند. تورهای قایق زیادی وجود دارد که به شما امکان می دهد این جزایر دیدنی را در طول بازدید خود کشف کنید.

6 – پارک ملی یلوستون، ایالات متحده آمریکا

پارک ملی یلوستون را در بالای یک نقطه داغ آتشفشانی در وایومینگ خواهید دید، اما چیزی که منفجر می‌شود ذهن شما را در حین غوطه‌ور شدن در دره‌های دره‌های شگفت‌انگیز، جنگل‌های سرسبز و رودخانه‌های آلپ خواهد بود. با بازدید از یکی از چشمه های آب گرم و مشاهده آبفشان های فوران که شامل آبفشان معروف قدیمی وفادار است، از سفر خود نهایت استفاده را ببرید. یلوستون یکی از بهترین پارک های ملی در جهان برای بررسی فعالیت های زمین شناسی زمین است.

 

7 – پارک ملی کروگر، آفریقای جنوبی

یکی از هیجان انگیزترین مقاصد سافاری آفریقای جنوبی، پارک ملی کروگر، مناظر وسیع و حیات وحش آفریقایی چشمگیر را ارائه می دهد. تورهای زیادی برای تجربه کردن وجود دارد، از جمله تور کلاسیک سافاری. این ماجراجویی شما را می‌بیند که در یک 4×4 می‌پرید و به یک تور دیدن حیات وحش می‌روید. اقامتگاه های لوکس نیز در سافاری منتظر شما هستند، بنابراین می توانید پس از یک روز طولانی کاوش در محیط های حسی با حیات وحش محلی استراحت کنید.

 

8 – پارک ملی دولومیتی بلونسی، ایتالیا

پارک ملی Dolomiti Bellunesi در جنوب شرقی آلپ واقع شده و مناظر طبیعی خیره کننده ای را در خود جای داده است. بابونه مهمترین پستاندار این پارک است و حدود 2000 نوع مختلف از آنها وجود دارد. بازدیدکنندگان همچنین گوزن های زیادی را در پارک مشاهده خواهند کرد. دوستداران پیاده روی از مسیر سربالایی کل دی میخ لذت خواهند برد، که به شما امکان می دهد تراس های فراوان و پوشش گیاهی متنوع منطقه را تحسین کنید. دولومیتی یکی از بهترین پارک های ملی جهان برای کوهنوردی در کوهستان، چه در تابستان و چه در زمستان است.

 

9 – پارک ملی سرنگتی، تانزانیا

پارک ملی سرنگتی در تانزانیا قرار دارد و یکی از معروف ترین پارک های ملی جهان به دلیل حیات وحش شگفت انگیزش است. این شهر به دلیل مهاجرت سالانه بیش از 1.5 میلیون وحشی ریش سفید و گورخرهای 250 هزار نفری که پارک را “خانه” می نامند، شناخته شده است. این پارک در اکوسیستم سرنگتی واقع شده است و سالانه بیش از 350 هزار بازدید کننده از گردشگران به خود جذب می کند.

 

10 – پارک جنگلی ملی Zhangjiajie، چین

پارک ملی Zhangjiajie در چین واقع شده است و مکانی برای کوه های آواتار است. این قله‌های ماسه‌سنگ غول‌پیکر که از روی فیلمی با همین نام نامگذاری شده‌اند، به‌طور چشمگیری به آسمان می‌آیند و ارتفاع آن‌ها به 200 متر می‌رسد. این پارک به عنوان اولین میراث جهانی یونسکو در چین، اعتبار زیادی دارد. میلیون ها نفر هر ساله برای دیدن زیبایی های طبیعی آن، که شامل کوه های آواتار است، به آنجا می آیند. اگر به دنبال مناظر خارج از این دنیا هستید، حتما باید از آن دیدن کنید.

 

منبع: TourScanner

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در چشم انداز سفر تلاش می کنیم تا با ترجمه پربازدیدترین مقالات گردشگری و مهاجرت جهان میزان آگاهی فارسی زبانان عزیز را افزایش دهیم.

خبرنامه

عضویت در خبرنامه پیامکی

عضویت کاملا رایگان