نکات مهم سفر به هند

نکات مهم سفر به هند

نمی توان انکار کرد که سفر به هند می تواند یک شوک فرهنگی بزرگ به خصوص در اولین سفر شما باشد. این کشور بزرگ و گیج کننده است، با فرهنگ ها و آداب و رسوم مختلف. شهرها با ترافیک و شلوغی بی وقفه غوغا می کنند. پس چگونه برای این حمله به حواس آماده شویم؟ در اینجا نکات ضروری سفر به هند برای مبتدیان آمده است تا به شما کمک کند تا با این کشور جذاب کنار بیایید.

1. از فرسودگی شغلی خودداری کنید

تا کنون شایع ترین شکایتی که توسط بازدیدکنندگانی که برای اولین بار از هند گزارش می شوند، خستگی است – صرفاً تلاش برای انجام کارهای بیش از حد در زمان بسیار کم. هند پهناور، رنگارنگ و اعتیاد آور است، اما انتظارات واقع بینانه ای در مورد اینکه چقدر می توانید ببینید دارید. یک سفر گسترده به یک منطقه خاص می تواند بسیار بیشتر از یک تور سوتی در کل کشور ارائه دهد. و به یاد داشته باشید، هند جایی نمی رود – می توانید بارها و بارها برگردید. یک راه عالی برای استراحت در هند، بازدید از یکی از سواحل زیبای هند است.

2. از شهر خارج شوید

اگرچه شاید کلیشه ای باشد، اما تنها راه برای دریافت حس واقعی هند، بازدید از روستاهای کوچکتر است. مزیت واقعی این است که شما را از شهرهای وسیع و پرجمعیت خارج می کند. هنگامی که سر خود را پاک کردید، مثلاً با سفر به کوهستان یا به سرزمین کندتر کرالا در جنوب، موقعیت بهتری برای لذت بردن از مهمان نوازی معروف شهرنشینان هندی خواهید داشت. هنگام برنامه ریزی اولین سفر خود به هند – لیست ما را از بهترین کارهایی که می توانید در این مقصد انجام دهید بررسی کنید.

3. مراقب آنچه می خورید و می نوشید باشید

شاید مهم ترین نکته سفر هند برای کسانی که اولین بار هستند! در اولین سفر شما به هند، شکم دوت‌آلود بسیار رایج است. اگرچه راه هایی برای اجتناب وجود دارد. روی آب بطری بمانید و از مصرف سالاد یا یخ پرهیز کنید – اینها اغلب علت ناراحتی معده هستند. لازم نیست غذاهای خیابانی را به طور کامل رد کنید، اما سعی کنید به میوه های تازه پوست کنده و غذاهایی که آب پز یا سرخ شده اند پایبند باشید.

4. در مورد فضای شخصی خود خیلی ارزشمند نباشید

فضای شخصی واقعاً یک مفهوم محبوب در هند نیست. در حمل و نقل عمومی له خواهید شد و در آسانسورها له خواهید شد. مردم سوالات شخصی به ظاهر مزاحم می پرسند که ممکن است برای شما ترسناک باشد. به یاد داشته باشید که این یک فرهنگ کاملاً متفاوت است و سؤالات صرفاً نشان دهنده علاقه مؤدبانه مردم محلی به شما است.

5. لباس مناسب بپوشید

توجه داشته باشید که هند فرهنگ نسبتاً متوسطی دارد. پوشاندن دست ها و پاها گامی ساده برای رعایت این امر است. هندی‌ها نسبت به کسانی که با آداب و رسوم آنها آشنایی ندارند می‌بخشند، اما شما می‌توانید به‌سرعت با درآوردن کفش‌های خود قبل از ورود به خانه، به سرعت تأثیر خوبی بگذارید. این امر به ویژه هنگام ورود به یک فضای مقدس مانند معبد بسیار مهم است. در معابد، باید شانه ها را نیز پوشانده و مطمئن شوید که لباس ها و شورت ها به زانوهای شما می رسد. همچنین اگر در بیرون مغازه کفشی دیدید، نشانه آن است که کفش خود را درآورید.

6. مراقب پاها و دستان خود باشید

پاها در هند نجس در نظر گرفته می شوند، بنابراین اگر با پاهای خود چیزی را لمس کردید، مناسب است که سریع عذرخواهی کنید. به همین ترتیب، خوردن یا عبور دادن اشیا با دست چپ ناخوشایند تلقی می شود (هندی ها بعد از استفاده از توالت از دست چپ خود برای پاک کردن استفاده می کنند). اگر از آداب و رسوم محلی مطمئن نیستید، مراقب کارهای دیگران باشید و از آنها تقلید کنید.

7. به یاد داشته باشید که زمان هند نسبی است

ممکن است زمانی که انتظار داشتید پنج دقیقه منتظر بمانید، نیم ساعت در هند منتظر بمانید. ترافیک و سایر وقفه ها می تواند به این معنی باشد که رفت و آمد می تواند بسیار بیشتر از حد انتظار طول بکشد. یکی از ضروری ترین نکات سفر به هند؟ فضای زیادی برای انتظارهای غیرمنتظره بسازید. همچنین، سعی کنید هر گونه کار یا سفر خرید را در صبح انجام دهید – بسیاری از دفاتر دولتی و مغازه ها بعد از ظهر برای ناهار بسته می شوند.

8. ایمن بمانید

در حالی که «به تنهایی در خیابان‌های تاریک نرو» ممکن است کمی واضح به نظر برسد، راه‌های ساده زیادی برای جلوگیری از خطرات ظریف در هند وجود دارد. البته حمل مقادیر زیادی پول نقد در هیچ کجا ایده خوبی نیست. در شهرهای شلوغ هند، جیب بری یک مشکل بسیار رایج است. به همین ترتیب، چانه زنی در یک بازار می تواند گاهی اوقات تبدیل به یک مبادله ناخوشایند و داغ شود. اگر خود را در یک مبادله می بینید که در حال گرم شدن است، سعی کنید آرام بمانید. خوشایند اما محکم باشید و به خودتان اجازه ندهید که عصبانی شوید.

9. برای سر و صدا آماده باشید

ماشین‌ها، موتور سیکلت‌ها، انبوه مردم، دستفروشان خیابانی و غیره – شهرهای هند پر سر و صدا هستند. یکی از راه‌های اطمینان از اینکه می‌توانید کمی فضای شخصی داشته باشید، هرچند در سرتان، این است که با خود هدفون داشته باشید تا بخشی از غوغای اطراف را ببندید. غوغای یک شهر هندی گاهی اوقات می تواند طاقت فرسا باشد.

10. از معاملاتی که به نظر می رسد بیش از حد خوب به نظر می رسند، اجتناب کنید

فروشگاه های دولتی ساده ترین راه برای جلوگیری از کلاهبرداری هستند، اما قوانین ساده می توانند در جاهای دیگر به شما کمک کنند. برای جلوگیری از کلاهبرداری های شبیه سازی کارت، هزینه اشیاء را با پول نقد پرداخت کنید. این ممکن است بعداً در سفر شما را از بسیاری از مشکلات غیر ضروری نجات دهد. همچنین اگر می‌خواهید وسایل را از طریق پست به خانه ارسال کنید، باید توجه خاصی داشته باشید. متأسفانه، ناشناخته نیست که مغازه ها پول شما را بگیرند و به جای آن کالاهای بی ارزش را ارسال کنند.

 

منبع: Roughguides

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در چشم انداز سفر تلاش می کنیم تا با ترجمه پربازدیدترین مقالات گردشگری و مهاجرت جهان میزان آگاهی فارسی زبانان عزیز را افزایش دهیم.

خبرنامه

عضویت در خبرنامه پیامکی

عضویت کاملا رایگان