غار هانگ سون دونگ شگفت انگیز در ویتنام

اگر به غارنوردی علاقمند هستید و قصد دارید یک سفر خارجی را تجربه کنید، پیشنهاد ما سفر به کشور قدیمی و عجیب ویتنام است. دریافت ویزای این کشور برای ایرانیان نسبتا آسان است و شرایط راحتی برای اخذ ویزا دارد. در مقاله کوتاه از چشم انداز سفر قصد داریم یکی از جالب ترین غارهای جهان یعنی غار هانگ سون دونگ را به شما معرفی کنیم که یکی از بهترین مقاصد در ویتنام است.

این غار دیدنی در فهرست 10 غار برتر جهان قرار دارد و دو پنجره نور روز آن نور را به داخل می ریزد و تجربه ای ماورایی خلق می کند. درختان بلند، استالاگمیت های بلندتر، حوضچه های لبه ای بزرگ و برخی از بهترین غارهای غار را می توان در داخل این غار جادویی مشاهده کرد. مروارید غار غول پیکر، جانوران غیرمعمول و فسیل های 300 میلیون ساله وجود دارد که به جذابیت این شگفتی طبیعی می افزاید. شما باید این کاوش ماجراجویانه را آغاز کنید تا با یکی از بهترین تجربیات و دیدنی ها در قلب این غار باشکوه پاداش بگیرید.

سون دونگ بر اساس حجم به عنوان بزرگترین غار جهان در نظر گرفته می شود و همچنین بزرگترین غار در ویتنام است که توسط هو خان – مرد جنگلی فونگ ناها در سال 1990 پیدا شد. تیم اعزامی غار بریتانیا ویتنام به رهبری هوارد لیمبرت. سپس تیم Expedition آن را به عنوان بزرگترین غار طبیعی جهان با حجم 38.5 میلیون مترمکعب اعلام کرد. سپس اندازه گیری ها توسط تعدادی از زمین شناسان ارشد کارست جهان از جمله دکتر تونی والتهام پذیرفته شد. این تیم به همراه مجله نشنال جئوگرافیک در همان سال غار سون دونگ را به عنوان بزرگترین غار آهکی طبیعی روی کره زمین معرفی کرده بودند. در سال 2013، سازمان رکوردهای جهانی گینس آن را به عنوان بزرگترین غار طبیعی جهان ثبت کرد.

بسیاری از مردم غار سون دونگ – بزرگترین غار جهان را با غار ماموت – طولانی ترین سیستم غار شناخته شده جهان که در پارک ملی غار ماموت (پارک ملی آمریکا در غرب مرکزی کنتاکی) واقع شده است اشتباه می گیرند و سون دونگ بزرگترین غار است. گذر با این حال، این مقاله سوء تفاهم را روشن می کند و همچنین شناخت بهتری از غار سون دونگ و کاوش در آن به شما می دهد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در چشم انداز سفر تلاش می کنیم تا با ترجمه پربازدیدترین مقالات گردشگری و مهاجرت جهان میزان آگاهی فارسی زبانان عزیز را افزایش دهیم.

خبرنامه

عضویت در خبرنامه پیامکی

عضویت کاملا رایگان